čtvrtek 4. července 2013

... SUROVÁ VLNA ANEB JAK JSEM SI NA POPELKU HRÁLA ...

Vloni jsem dostala od jednoho dobráka vlnu z jeho oveček, prý ji vždycky dává na hnůj - ani se nedivím. Vlna byla šílená, špinavá až hrůza, ale o tom jsem psala už tady. Rok se s rokem sešel a konečně jsem se pustila do dalšího zpracování a to díky  Vlaďce, která si koupila u Marianky super kartáče na česání takto špinavého rouna. Takže jsem je pochopitelně musela mít taky, abych tuhle šílenost zvládla, protože jsem vycítila to, že tahle vlna, když se povede vyčesat do čista, bude absolutně perfektní  a musím říct, že jsem se nemýlila.
... takto jsem vloni vyprala ...
.... a usušila ....
... a díky super kartáčům ...
.... jsem získala tuhle nádheru .... a to je to, co jsem pod tou hrůzou viděla a proč jsem to celé nevyhodila ....                                    


.... rolečky připravené k předení .... ale to až příště ....
Teď, když vidím, jak to s těmi kartáči jde, tak se hned pustím do dalších dvou pytlů, které jsou připravené na praní.


6 komentářů:

  1. Pane jo, ty rolečky jsou fakt pěkné:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  2. To je na tom to krásné - po šílené práci nádherná odměna. Letos jsem to udělala znovu. Nechala jsem si schovat rouno, když jsem ho viděla v těch pytlích, chtěla jsem se otočit a utéct, ale bylo mi trapné říkat ne, když už jsem o to tak prosila. A teď už nelituju. Vím, že to z toho dostanu. Zrovna dneska tak úžasné česance z kříženky, kam se na to merino hrabe. A vidím z toho pro sebe krásný a teplý svetr. A z tvých česanců bude?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlaďko, přiznám se, že zatím nevím co z těch česanců bude, protože ještě nemám úplně dopráno a dočesáno, protože jsem si holt musela počkat, až Ty vyzkoušíš hřebínky :-D, abych zjistila, kudy povede moje cesta. Uvažovala jsem ale o nějaké supertenké přízi na krajkový šál. Jeden mám z kupované příze (mohér a hedvábí) a v zimě nejen zdobí, ale i krásně hřeje, takže bych ráda jeden takový z vlastního materiálu.

      Vymazat
    2. Mám teď úplně stejné plány. Moc mě teď baví příst tence (jako koťátko), čím tenčí, tím větší zábava. To ale na svetříky nebude, a tak taky přemítám o krajkových lehoučkých pleteninách. Zvlášť když to vidím na různých blogech, úplně mě svrbí prsty. Všimla jsem si, že vždycky když najdu nějaký nový blog, jsi tam taky o krok přede mnou :oD Jsem ti v patách. Tak ať se ti daří.

      Vymazat
  3. to je něco, jak z té hrůzy povstane taková krása. miluju to! jen fyzicky si ještě moc netroufám a taky v bytě se nepere moc dobře, manžel nebyl nadšený, když jsem prala vlnu poprvé před lety. od té doby jsem to už nezkusila. ale snad zase přijde čas... a až přijde, díky vám vím, že budu potřebovat kartáče od Marianky :)
    těším se, co z té krásy bude. určitě další krása, máš zlaté ruce, Jitko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, moc děkuji za milou návštěvu. Tuhle vlnu bych doma v bytě neprala ani náhodou, protože ten smrad byl šílený i venku, chvílemi se mi zdálo, že budu zvracet :-D Teď zrovna suším druhý pytel a na ten zbylý třetí snad už nemám ani odvahu, protože ta práce je hrozná. Ovšem na druhou stranu ta čistá a krásně načesaná vlna za to stojí.

      Vymazat

... OPĚT ŠÁLA A ŠÁLOŠÁTKY ...

Stále pletu a pletu a předu   ☺  šál inspirovaný http://shop.hedgehogfibres.com/product/born-trippy šátek Find Your Fade .... https:...