úterý 25. března 2014

.... PŘEDU, PŘEDU A STÁLE JEN PŘEDU ....

Moji milí návštěvníci mého blogu, tak jste se konečně dočkali dalšího příspěvku. Vím, že to trvalo hodně dlouho a navíc to mé předení není až tak nic světoborného .... tedy co se  způsobu předení a  barev týká. Příze je dvojnitka pouze v přírodní barvě, ale je předená velmi tence na tzv. vysokorychlostním krajkovém vřetenu s větším zákrutem.  Ovšem o co je příze tenčí o to déle trvá než si napředu  cívku a potom spousta dalšího času než seskám do dvojnitky.  Při silnějších přízích o tom ani nijak nepřemýšlím, ale teď jsem si říkala, že bych si měla přidělat  na pedály nějaký tachometr, abych viděla kolik kilometrů jsem našlapala :-D

Předla jsem z předloňské vlny (kříženka zwartbles), která čekala pečlivě  přebraná, vypraná a vyčesaná na půdě v zalepeném   pevném plastovém pytli na to, až na ni příjde řada. Zatím jsem sepředla 733 g  v délce 3.019 m dvojnitky  ... a to znamená, že na ni jsem celkem musela napříst úctyhodných 6.038 m a jen pro ilustraci, kdybych počítala 2,- Kč za 1 m dvojnitky, tak toto množství by stálo 6.038,- Kč. Hrůza, že!!!!! Ale ani tato cena není nic moc za tu dřinu, kterou zpracování vlny od začátku (nepočítám stříhání) provází a za to množství vody, které je třeba k vyprání surového rouna. Nestěžuji si, protože  mě to  baví a  miluju přírodní materiál a je mi moc líto, když vidím vlnu vyhazovat. 
PRÁCE S VLNOU JE PROSTĚ KRÁSNÁ POSEDLOST!!!

Zatím jen předu a předu a mazlím se s vláknem, které mi lehce klouže mezi prsty a přetváří se do příze ze které bude třeba krajkový šál nebo teploučký svetřík  a nebo taky "jen" příjemná chumlací deka pro chladné dny .... kdoví ... to až příště.  Teď mě čeká ještě upředení téměř stejného množství, abych pytel vyprázdnila. 
... celé množství 733 g/3.019 m
218g/898 m (1.796,- Kč)

4 komentáře:

  1. Šmarjájosef, to mě tedy nenapadlo měřit, kolik metrů už mám napředeno, ale myslím, že jsi nedostižná. Tolik kilásků, nevěřím svým očím! Máš to nádherné, úplně mám před očima krásnou chumlací deku, jedno jestli utkanou, nebo upletenou z copánků. Bude to prostě taková ta pravá krása! Já vím, že budu čekat dlouho, ale moc se těším, až to tu uvidím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlaďko, já to obvykle taky neměřím, ale protože jsem nad tím strávila tolik času, tak mě to docela zajímalo kolik jsem toho vlastně "navrtěla" :-D ... a rovnou jsem to jen tak pro představu spočítala na kolik by to vyšlo ... Ale ty dobře víš, že ta výsledná cena je i tak nízká, protože v tom není počítané praní a česá ... takové klubíčko je prostě k nezaplacení.

      Vymazat
  2. Tedy, Jitko, to je nádhera a jsi velice šikovná, protože takhle krásně příst a vyrábět si vlnu asi umí už dnes málokdo. Těším se na další novinky, obdivuji lidi, kteří jsou šikovní tak jako ty. Hodně pohody.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lado, moc děkuji. Řekla bych, že přede docela dost lidiček a přibývají další. Práce s vlnou je úžasná věc a předení je opravdu už posedlost. Jak jednou sedneš za kolovrat, tak už chceš jen příst a příst ... Horší je ta příprava vlny k předení, ale zase je fajn, že spousta chovatelů oveček nemusí vlnu vyhazovat jen proto, že nejsou dobré výkupní ceny.

      Vymazat

... OPĚT ŠÁLA A ŠÁLOŠÁTKY ...

Stále pletu a pletu a předu   ☺  šál inspirovaný http://shop.hedgehogfibres.com/product/born-trippy šátek Find Your Fade .... https:...