úterý 1. října 2013

... BARVENÍČKO, BARVENÍ ...

Minule jsem u Vlaďky viděla jak krásné barvičky dávají bobulky, a tak jsem pochopitelně hned  musela obejít keříky a stromky v okolí, abych si domů také nějakou tu podzimní nadílku donesla. Konečně na jinou barvu než žlutou jsem si dělala laskominky už od léta. Včera jsem využila příznivého počasí (sluníčko a větřík) a pustila jsem se s ohromným nadšením badatele do práce.  Barvičky sice nemám tak krásné jako Vlaďka, ale i tak jsem spokojená. Začala jsem  jeřabinou a bobulkami černého bezu za pomoci kamence, ale pak jsem si říkala, že bych mohla vyzkoušet i jiné mořidlo a do jedné várky jsem přidala ještě zelenou skalici a z fialové bezinkové šťávy jsem dostala docela zajímavou ocelově modrou barvičku. A protože mě přírodní barvení zcela pohltilo, tak jsem ještě použila zvlášť listy   a   slupky z ořechů  - obě barvičky jsou zajímavé  ... a  vše jsem zakončila ještě  jednou várkou z cibulových slupek, kterých se mi tentokrát podařilo nastřádat trošku větší množství. 





Donedávna jsem barvila pouze potravinářskými barvami nebo těmi určenými přímo na vlnu, ale musím přiznat, že tohle je báječné dobrodružství, protože dopředu nevím, co  z té lázně vytáhnu. Už teď se těším na příští rok, protože si to barveníčko určitě víc užiju a začnu hned na jaře.

Mám obarveno a teď už jen zasednout ke kolovratu a šlapat a šlapat ... doufám, že se mi  podařilo obarvit dostatečné množství, protože bych ráda z té bezinkové a ořechové uštrikovala krajkové šály.   

Přeji Vám všem, moje milé, krásné podzimní dny plné pohody a sluníčka!!!!

7 komentářů:

  1. ju, tak to je teda parádne dobrodružstvo...prajem veľa nápadov

    OdpovědětVymazat
  2. Teda já vždycky jen koukám, čím vším se dá barvit:-)
    Vypadá to báječně:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tedy ta tmavě modrá bezinková mě úplně dostala! Škoda, že už se v okolí žádné bezinky nenachází, béééé.... Barvičky se ti povedly všechny moc krásné a jsem zvědavá na výsledek. Ony ještě po spředení víc ztmavnou, zvlášť ta ocelová, to bude tedy něco!
    Usmívám se tvým pocitům, protože jsem na tom úplně stejně. Teď barvím ořeším a různými květy ze zahrady. Už kolikátý hrnec a vždycky je to překvápko. Kolik možných odstínů může poskytnout jedna jediná rostlina. A ty barvy! Na ty syntetika prostě nemá. Nechce se mi s nimi ani rozloučit. Nejraději bych si je jen tak ňuchňala, skládala do barevných kombinací, ale k tomu to není, je za tím moc práce, však víš.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné barvy! Faren se starším gafällt mě hodně, i když barva není tak dobré světlo odolné. Na parapetu jsem vyzkoušet to rovnou.
    Těším se na setkání, co budete dělat vše, z vlny.
    Pozdravy
    Birgit

    OdpovědětVymazat
  5. Beautiful colours!! Can't wait to see what you make from the wool :)

    OdpovědětVymazat
  6. no teda, to je paráda! taky jsem uchvácená tou modrou bezinkovou jako Vlaďka. to je opravdu unikát. na příští rok sháním tu zelenou skalici...:)
    zkoušela jsem letos taky bezinky s kamencem, myslím, že mám podobné barvy jako ty. pak jsem zkusila barvit listím z ořešáku, a to je legrační, chytlo mi to jako když jsi barvila těmi slupkami. ještě jsem zkusila houby a ty obarvila takovou béžovou, úplně jako ta tvoje jeřabina.
    je to dobrodružné a taky mě to moc baví!
    měj se hezky, Jitu!

    OdpovědětVymazat
  7. Jitul, tak to jsou nádherné barvy - nejvíc se mi líbi ty varianty s černým bezem. To je neskutečně krásné a jsi moc šikovná. Hodně pohody.

    OdpovědětVymazat

... OPĚT ŠÁLA A ŠÁLOŠÁTKY ...

Stále pletu a pletu a předu   ☺  šál inspirovaný http://shop.hedgehogfibres.com/product/born-trippy šátek Find Your Fade .... https:...