pondělí 26. srpna 2013

... BARVENÍ ...

Konečně vkládám fotky vlny, kterou jsem barvila někdy před třemi týdny. Tentokrát jsem byla trošku zklamaná, protože mám opět všechno do žlutých tónů ... co naplat. Začínají dozrávat bezinky a  snad budou i houby, a tak uvidíme, co se mi povede vykouzlit.
... barveno zlatobýlem ...
... cibule, ale bylo jí málo, a tak mám opět žlutou ...
... původně jsem zkoušela pampelišku i s kořeny a doufala jsem, že  zrovna mně by se mohla podařit ta magenta, o které jsem četla  ... OMYL ...  nevyšlo to ani náhodou, a tak jsem nakonec zkusila ještě kopřivy .... zelená nic a jen žlutá ....

... na jednom zahraničním blogu jsem viděla krásné barvičky z lupiny (vlčí bob) ... nepodařilo se mi získat větší množství květů, a tak když jsem neuspěla, tak jsem dala opět celou rostlinu  a takhle to dopadlo ...

No nic, žluté mám, že nevím co s ní :-D, ale určitě neházím flintu do žita a zkusím zase něco dalšího - třeba ty bezinky, a taky ještě něco, co mi udělá zelenou.

5 komentářů:

  1. Vypadá to móc pěkně....
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. You've got so nice and different yellows! Maybe you like to overdye a few of them with indigo to get some green skeins.
      Birgit

      Vymazat
  2. I like the yellow tones you achieved, they are all different and so soft and delicate :)

    OdpovědětVymazat
  3. Řekla bych: vždyť žlutá je dobrá! Osobně ji mám radši než zelenou. Ale jestli chceš zelenou, poohlídni se po lísce, nejlépe té červené odrůdě. S kamencem a sodou budeš mít spolehlivě zelenou. Nevím, jestli máte po okolí nějaké rybníky, protože i květy rákosu dají krásnou zelenou a podobně taková vysoká lesní tráva - ostřice. Má květenství jako ten rákos, vínové.
    Jinak, já zas chtěla krásnou žlutou z afrikánů, co jsem měla vloni, a hádej co z ní vylezlo? No přece zelená :-(

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško, ty odstíny žluté jsou moc pěkné! vůbec nelituj. po dlouhé době si u tebe prohlížím, co jsi vytvořila. obdivuji ten tisk a právě se mi hodně líbil ten kousek, co píšeš, že nic moc, že je rozpitý, tak mně připadá nejkrásnější to rozpité. a ještě pěkně ti vyšlo barvení ořechem. cibuli a ořech bych taky chtěla zkusit. snad na to někdy dojde.
    asi jsi už zkusila bezinky, já konečně letos poprvé je zkusila a mám pár odstínů růžových plus jeden zelený :) tou zelenou jsem zoufale začala, vůbec jsem ji nečekala a byla zklamaná, naštěstí Vlaďka poradila... nemám takový výrazný fialový nebo růžový odstín, co jsem viděla u Vlaďky nebo někde u jiných barvířek, ale i tak se mi ty barvy líbí.
    měj se hezky, přírodnímu barvení a vlně zdar!

    OdpovědětVymazat

... OPĚT ŠÁLA A ŠÁLOŠÁTKY ...

Stále pletu a pletu a předu   ☺  šál inspirovaný http://shop.hedgehogfibres.com/product/born-trippy šátek Find Your Fade .... https:...